2006年9月23日星期六

9-23(sat) 陳志雲vs韋家晴

收到「人睇你好有苦自己知厭惡工作積極考慮辭職人士互助支援小組」創會會長o既電郵, forward o左呢篇tvb總經理陳志雲o既訪問俾我睇…果然係full of insights!

陳總o既工作背景同埋經歷, 都好值得我o地去反思o下究竟將來應該走一條咩路…如果我最終都可以好似佢咁做d咁有趣o既工作就好啦…

正如個記者話, 陳志雲o既履歷係漂亮過韋家晴好多…”但無論如何,陳志雲仍然感激韋家晴帶給他一個多姿多采的人生,的確,如果沒有這個隱藏身分,他也就是一位躲在政府辦公室?默默等升做司級官員的年輕人。”

同樣地, 可能芒姐o既真身o個份履歷會“high ca”過芒姐好多, 但我仍然好珍惜+enjoy “芒姐”呢個隱藏身分同埋“芒姐日記”呢個小天地所帶俾我o既無窮樂趣+滿足感, 同埋藉此認識到o既一班志同道合讀者朋友…為我現實生活中沉悶o既身分帶來無限色彩!

陳總o既多重身份+精彩人生, 應該係我o地呢“亭”不甘yim悶o既人o既終極目標…

***********************************************

2006.9.22 明報

《志雲飯局》賣的是眾星名人的真情流露。

早就知道陳志雲的聲音有?這種像磁石般的魔力。上世紀80年代化名韋家晴,以兼職DJ身分跟大眾分享深情,得過不少讚美。今天不再叫韋家晴,重回陳志雲真身,以一把仍然難以抗拒的聲音,再加一個電視台高層的銜頭,吸引的已不是收音機旁的普羅聽眾,還有巨星名人,連特首都願意跟他分享心事。

聲音由過去流轉到現在,陳志雲說靠的是一份真。


習慣聆聽 一視同仁

本來想挑一個像《志雲飯局》般高檔的訪問地點,但志雲太忙碌,「飯局」最後還得移師回無線電視的總經理辦公室,沒有了維港景,只得將軍澳的連綿巒密山景,在晴朗的天空下,陳志雲依然談得多,依然像主持飯局般談笑風生,偶爾用一把柔和的聲線懷緬過去的歲月,聽得人如癡如醉。

說話始終是他的強項。

無論是大學時代的辯論隊成員,還是當政務主任期間任政府的說客,甚至在港台兼職DJ時那把感性的聲音,陳志雲的聲音還是無人能抗拒。

還記得許多年前香港電台的《每一個晚上》嗎﹖那時他日間以一個理性的陳志雲,在政府中擔當政務主任的角色,晚上用一把叫韋家晴的感性聲音,撫慰?無數寂寞的心靈,播放懷舊英文金曲,分享生活逸事,像在咖啡店中的一瞥偶遇,在新華戲院看過的《狗臉的歲月》……本來平白無聊的生活,在韋家晴的感性演繹下,突然添上一抹詩意。

「那時還未流行電郵,很多聽眾都喜歡把他們的心事寄給我,一起分享」。今天《飯局》的成功,實全賴他多年來慣於傾聽別人的心聲和故事的成果。

「我是一個很好的聆聽者,無論對從前的聽眾或朋友,或是飯局中的嘉賓都是一樣」。

溫柔的聲線在大氣電波中蕩漾,但除了電台中人,誰都沒見過這個名字像亦舒筆下男主角一樣的人。有一次,聽眾聚在港台門前,希望見他一面,識趣的看更伯伯看見正要進入電台的韋家晴,跟他打了一個眼色,然後編了一個謊話,說他今天播出的是錄音節目,不會回來做現場了,然後韋家晴便跟他的聽眾就此擦身而過。

「大家的感覺好像這麼近又那麼遠,正因為這種感覺,我們才可以在空氣中維持這一份關係」。

韋家晴的聲音回來了,那段伏在收音機前的流金歲月好像悄悄回到我們身邊。可是現實還是現實,今天的陳志雲已經用回真身,即使主持飯局也以「志雲」名字先行,畢竟挾著電視廣播有限公司總經理的銜頭,比一個兼職電台DJ身分響亮得多。

如果再以功利一點的說法去分野,陳志雲早走跑贏了韋家晴許多。


有錯要認 打要企定

1981年,陳志雲成功投考競爭激烈的政府政務主任(AO)職位,他還記得當時跟其他考生在銓敘科(即公務員事務局前身)的辦公室等待面試,一名負責招聘AO的首席助理銓敘司在這群稚?的大學生前打開一本招募手冊,然後讀出?面的一句話,大意是﹕「如果你想發達,那麼不要投考政務主任了。」而說出這句話的正是我們的特首曾蔭權。

過五關,斬六將,陳志雲終於成為殖民地政府的精英,而他在政府的第一份工作也是服務於銓敘科,不過當時的上司並非曾蔭權,而是黎慶寧,接?被調往房屋署,跟過藍鴻震,當時剛剛大學畢業的他,雖然在港大獲頒一級榮譽文學士銜頭,但面對真正的政府公文、會議紀錄議程,陳志雲還是有點不習慣,他扮著前上司藍爺 (藍鴻震) 的聲線,維肖維妙地說﹕「Stephen(陳志雲洋名),你咁樣寫,點出來撈呀﹖」於是他虛心學習求教,也就練就出一手漂亮的英文。

「我經常說錯就要認,打要企定,一定要面對自己的錯處、失敗,克服恐懼,才會有進步。」他常這樣勉勵年輕一輩。

接著,他被政府保送到英國牛津大學,入讀專為政務主任而設的公共行政研究課程,那一年,除了修讀公共行政外,一向熱愛說話的陳志雲,也挑了一些相關學科進修,例如法文、公共演說、語音學等。「當時駐倫敦辦事處還會趁長假期,安排我們外訪聯合國、參觀瑞士、倫敦的銀行金融體制,令我們眼界大開。」聲音又調校至興奮的頻道,彷彿回到了過去的青?歲月。


陳志雲 多謝韋家晴

回港後,他輾轉加入過不同的政府部門,其間以兼職身分在港台主持晚間節目,離開政府前任職於影視及娛樂事務管理處,隨後在俞琤力邀下,棄官從商,加入商台,1994年加入TVB擔任節目總監,2年前升任總經理。這樣的一份履歷,比韋家晴的那一份是否漂亮得多﹖

但無論如何,陳志雲仍然感激韋家晴帶給他一個多姿多采的人生,的確,如果沒有這個隱藏身分,他也就是一位躲在政府辦公室?默默等升做司級官員的年輕人。

記者在訪問陳志雲前做了不少資料蒐集,發現了這樣的一小段。有娛樂版記者問陳志雲,「《志雲飯局》中還想訪問誰呢﹖」當時他答是韋家晴。訪問當天,記者也就拿這個小噱頭,繼續追問下去。「理性的陳志雲訪問感性的韋家晴時,會問什麼問題呢﹖」「我會問韋家晴,你心儀的女性是怎樣呢﹖有冇女仔追過你呀﹖」隨後附上大串哈哈笑聲,不過笑聲過後,卻沒有給我答案,於是記者追問﹕「有沒有﹖」「唔……韋家晴會這樣回答﹕『我從來不覺得有人喜歡我的樣子,但我知道很多人喜歡我的聲音。』」記者抗議這個答案非常陳志雲,一點也不韋家晴。

他只露出一個不知是屬於陳志雲或是韋家晴的招牌梨渦笑容,沒有回答。


喜歡說話 娛樂大眾

不過無論是哪一個身分,兩個都一樣愛說話,「我自小就喜歡表演、說話,喜歡扮身邊人,愛逗同學笑,總之是娛樂大家」。長大了,除了閒時熱中舞台劇演出,以聲音在空氣中跟聽眾聊天,還要在工作上靠一張嘴來當政府的說客,「我覺得無論與誰溝通,最無敵的便是一個『真』字」。

他說1987年在港府駐倫敦辦事處時,曾經與政制事務局長林瑞麟一起工作,當時林的表現比較冷酷,他覺得難以溝通,率直的他走到林的面前跟他說﹕「Stephen (林瑞麟洋名),你築起了一堵太高的牆,我們很難溝通。」這句話,林瑞麟默默放在心上,直至一次,他邀請陳志雲回家跟他的家人一起晚飯,當時陳志雲看到了對方的另一面,「原來他是一個很warm、很親切的人」。自此他明白到要了解一個人,一定要看他不同的面貌,「所以我常說《金枝慾孽》所說的鬥,不過是做戲咁做,與人相處,怎可以鬥得過一個『真』字呢﹖等如小朋友最冇私心,只有童真,你怎可以去鬥一個小朋友呢﹖」

訪問那天,記者也見識了陳志雲口中所說的「真」,記者當時做完訪問準備離開,差點遺下錄音帶,陳志雲即時裝作那頭放在他辦公室內的小狗公仔的可愛聲線說﹕「喂﹗唔好唔記得那餅錄音帶呀﹗」臨別時再附加一個cuite聲音說再見,那一刻的陳志雲最真最真。


特首飯局 打破官腔

陳志雲說跟特首的飯局是早上9時45分,於港島香格里拉酒店56樓的珀翠餐廳進行。

「其實節目一開始,我已希望邀約特首做訪問,後來節目出街後,反應不錯,於是我把兩集的《志雲飯局》送給新聞統籌專員何安達,再透過他安排訪問。」

他說跟特首吃了兩個多小時飯,談了很多,例如特首說擔當了公務員這麼多年,最困難的工作是當行政署長,還有他大談與太太相識的經過、父子情等等。「不過時間太少,其實還有很多話題可以詳談」。

陳志雲說﹕「保證今次是與特首的深情對話,絕不官腔。」

播出日期及時間﹕9月23日晚上7:00

播出頻道﹕無線生活台

陳志雲的二三事

最喜歡的電影﹕《女人四十》。注意不是《男人四十》喎﹗看完後,走出廣東道,哭了幾個街口,覺得女人能夠擔起頭家的能力真大,很能夠觸動我心。

最喜歡的書本﹕除了《聖經》之外,還有Tuesdays With Morrie。

最喜歡的音樂﹕巴哈的Air on the G String,喜歡巴哈的音樂很有結構,像欣賞建築物般,聽完後感到很舒服,像飄浮在半空中一樣,放鬆晒,無壓力。

最欣賞的人物﹕政治上很欣賞戴卓爾夫人,非常欣賞她的政治勇氣,有承擔,肯為自己的決定承擔責任。另一個是鄧小平,覺得他的一國兩制構思非常有創意,很值得欣賞。在工作上,我遇過很多值得我欣賞的人,很巧合,大部分都是女性,其中一位是俞琤小姐,她有無限創意,而且理念正確,想法很透徹。

人生座右銘﹕凡事不強求,無愧於心。

24 Comments:

Anonymous 匿名 said...

1981年考到AO, 1994年加入TVB, 咁佢即係o係政府屈o左13年先可以轉行... 芒姐, 唔好咁灰, 陳志雲都等o左13年啦, 無o左之前o個13年o係政府建立o既人脈, 或者佢根本無機會做韋家晴, 根本無機會得到俞琤o既賞識, 亦唔會有今天o既陳志雲... 或者你而家o既工作, 會俾到你機會去認識一d猛人呢? 可能你就係透過而家o既工作先認識到你o既伯樂呢?

陳志雲而家都應該40有幾o架喇o番, 咁佢都算生得後生, 起碼後生過馬家輝口中o個位"肉笑皮不笑"o既林瑞麟(btw, 陳志雲同林瑞麟係咪batchmates o黎o架?)!

10:46 上午  
Anonymous 匿名 said...

陳志雲曾經效力商台咩? 幾時呀?

10:29 上午  
Anonymous 匿名 said...

有個漂亮的履歷不好嗎? 羨慕得緊呢!

陳志雲的確曾經效力商台:
http://zh.wikipedia.org/wiki/%E9%99%B3%E5%BF%97%E9%9B%B2

我一直以為他是聖保羅, 原來是聖芳濟... 但聖芳濟各不是女校來的嗎?

11:16 上午  
Anonymous 匿名 said...

0係網上見到有人話好愛陳志雲, 要嫁俾佢, 仲要同佢生番個仔仔... 笑死我!!

睇得出陳生真係好沉醉於幕前0既表演, 佢棄官從商確係明智0既選擇!!

但係我真係好有興趣知道佢當初係點樣入行0羅, 佢究竟係入商台先呢定係港台先呢? 佢0係商台時是否依舊沿用韋家晴呢個藝名呢? 呢位高層真係好神秘!!

4:04 下午  
Anonymous 匿名 said...

其實﹐"陳志雲訪問韋家睛"呢一招﹐佢老早已0係自己個節目用過(好似類似最後一集懶係搞gimmick)不過﹐我都係覺得佢自戀成分高dd囉

陳志雲當年的確做過商業一台早晨節目"早晨"﹐我仲記得句jingle係:"早晨!陳志雲﹐李碧心" 應該係D時事清談節目啦。後來李碧心就做左商台高層﹐再quit左去hku讀master of journalism.

我仲記得當年軟硬老人院成日都笑呢個jingle添!

(所以﹐當年佢0係商台係用陳志雲個名架!)

5:26 下午  
Anonymous 匿名 said...

「早晨」? 乜唔係「醒神!陳志雲???!」咩?

6:41 下午  
Anonymous 匿名 said...

「醒神!陳志雲!」係咪軟硬玩野個version 呀?

6:51 下午  
Anonymous 匿名 said...

sorry! 應該係‘醒神’(呢排睇得fake forensic science多﹐confuse左:P)

7:57 下午  
Anonymous 匿名 said...

最初仲以為韋家晴同韋家輝, 韋家雄, 韋嘉華幾兄弟妹有血緣關係, 點知原來一D關係都無!

藝人從政就聽得多, 政府高官轉戰娛樂圈就真係比較罕見, 佢都算係傳奇!

如果唔俾佢做高層, 但係開套戲俾佢做男主角, 又捧埋佢做金牌司儀, 簽埋佢做歌星, 你估佢又肯唔肯呢?

10:02 下午  
Anonymous 匿名 said...

re:「醒神!陳志雲!」

而家講開又好似有少少印象, 不過個印象係完全來自軟硬, 我淨係記得軟硬0翕過lee句野, 但係就完全無印象當年有一個咁0既早晨節目, 更加唔知有個陳志雲... 相信聽開軟硬0既人多數只會聽cr2, 所以我真係唔知佢曾經0係商業一台做過... 其實我對李碧心lee個名字都無乜印象, 好明顯我當年係完全唔聽商業一台(而家就更加係乜台都唔聽)!

10:29 下午  
Anonymous 匿名 said...

而家見佢就好似幾笑容可掬咁, 唔知佢做政務官時有無擺下官威架呢? 有無人知道樂易玲以前做邊行架? 我只記得佢係鍾鎮濤個前度女友!

11:13 下午  
Blogger 芒姐 said...

Kung,

其實我逐漸發覺所有做(過)AO o既都有同大套/差唔多講o野o既tone...至少我認識o既都有同一個style, 無論佢o地依家仲係咪做政府...證明香港政府o既training真係有番咁上下!

其實笑容可掬都可以好有威嚴o既...我覺得依家o既陳生都有佢o既威嚴o架!

樂易玲以前好似有做過o下幕前o架喎...之後好似就去o左做幕後...或者係雙線發展...但我唔多清楚!

11:59 下午  
Blogger 芒姐 said...

金, 匿名者, Fat & 有少少印象,

嘩, 真係唔講唔知喎...呢度d讀者果然係有料到, 個個都咁博學多才!

我耐唔耐都會o係車度聽到李碧心個節目...但從來都唔知佢個拍檔係陳志雲囉...陳總似乎o係電台都係叫番韋家晴老黎d! 咁究竟佢係做商台先定港台先o架?! 究竟係做時事節目先定談心節目先呢?! 究竟韋家晴出現o係廣播界先定係陳志雲先呢?!

12:05 上午  
Blogger 芒姐 said...

啤啤,

哈哈...韋家晴vs韋家輝, 韋家雄, 韋嘉華你都諗到...勁! 你咁講兩講我又覺得佢o地個名幾似!

政府高官轉戰娛樂圈陳生可能都算係第一人...又或者係最成功一人!

我相信如果俾佢做司儀/男主角/歌星...總之係幕前啦, 陳生應該會更高興...今年"勁歌"總選頒獎俾eason一幕仲記憶猶新!

12:08 上午  
Blogger 芒姐 said...

匿名者,

你0係網上見到有人話好愛陳志雲, 要嫁俾佢, 仲要同佢生番個仔仔? 嘩! 咁實在太聞所未聞...我相信都有好多人會欣賞佢o既才華, 但唔會想嫁俾佢呀嘛?! 雖則可能生出o黎o既bb都應該幾高質素o既 (個樣唔知啦...)!

我都覺得陳生棄官從商係明智0既選擇...起碼無咁苦悶呀...同埋佢真係鍾意嘛!

我都好有興趣知佢當初係點樣入行同埋究竟佢做商台同港台個時序係點囉?! 有無朋友可以提供呢?

12:13 上午  
Blogger 芒姐 said...

占,

有個漂亮的履歷係好...但人生yim悶得很咪係唔好囉...有得必有失嘛!

我都記得之前睇過話佢係讀聖保羅...wikipedia的資料未必太可靠, 因為都係d網友自己輸入o架嘛! 要再去追查o下!

不過聖芳濟(有無"各"呢?) 好似有男校, 好似係荃灣?! 平時大家認識o係灣仔o個間就係全女校.

12:17 上午  
Blogger 芒姐 said...

Rat,

應該係喇...exactly幾時我就真係唔知!

12:19 上午  
Anonymous 匿名 said...

Re: (個樣唔知啦...)

但係狄娜姐姐話佢好靚, 仲話佢梨渦淺笑添呀, 嚇到我丫!

12:21 上午  
Blogger 芒姐 said...

Sandy,

陳志雲同林瑞麟係咪batchmates就唔知...不過係都唔出奇 (但林又好似大過陳咁o既?!), 不過我就知道陳總同馬家輝幾friend囉!

哈哈...唔知陳生係咪真係屈o左係政府13年咁可憐呢? 係就應該都幾yim悶o下!

hoho, 我都希望依家o既工作可以為我未來精彩o既生活舖路啦! 希望正如你所講: 今天yim悶的我造就明日精彩的我...哈哈哈!

12:24 上午  
Blogger 芒姐 said...

to: 匿名者提到...
Re: (個樣唔知啦...)

咁我又認同佢個梨渦淺笑係cutie o既...但不至於會係好靚仔嘛? 但係狄娜姐姐上次又話唔真心寧願唔好講o既(re港姐show窒曾志偉事件)...或者真係情人眼裡出西施啦!

12:27 上午  
Anonymous 匿名 said...

Yee, 佢咁樣衰, 如果要同佢生仔就真係寧願死左去! 不過陳總唔係gay 架咩?

12:35 上午  
Blogger 芒姐 said...

Bazooka,

哈哈...又未至於好樣衰o既...不過...

至於第二個問題...eh eh...我諗要問o下amigo!

12:41 上午  
Anonymous 匿名 said...

軟硬玩o野o個句好似係"早晨! 梁能仁, 你的根"... o個時我一直都唔知佢o地o翕乜, 依家諗番, 先醒起佢o地o個句(可能)係影射緊"陳志雲, 李碧心"o個句slogan... 不過對於陳志雲做過商台這件事, 我都真係無乜印象!

1:19 上午  
Anonymous 匿名 said...

有無朋友可以提醒我 : 韋家晴當年在商台主持過的節目名...突然想懷舊, 卻失憶!!

謝謝.

住在白雪城的小提

10:54 下午  

發佈留言

<< Home