2007年2月1日星期四

2-1(thurs) 踎低起身見頭暈

我諗我真係老喇, 近期又再次出現唔洗踎低起身都不停見頭暈o既徵狀…好辛苦!

三個月前已經試過一次咁樣, 但今次好似更加嚴重, 頭暈到好似keep住搭緊船咁, 仲有d想嘔添 (放心, 我絕對唔係有o左…同埋我覺得有o左都無咁慘, 起碼生o左出o黎就無事, 但係依家就唔知自己有咩事, 有暗病又無得醫!)…大家有無試過咁? 可唔可以話俾我聽有咩方法醫?

我估我係耳水不平衡居多, 因為我不嬲搭飛機都會有d想嘔 (唔可以話不嬲o既, 細個隔幾日飛一飛都無事, 仲可以o係架飛機上面周圍走, 我諗廿歲打後先變成咁)…但就從未試過o係陸地都見暈囉! 醫生話我可能係唔夠[目訓], 壓力大…咁但係都要話我聽有咩方法醫先得o架, 醫生叔叔?! 唔通枕住食藥? 定係要做手術? 有無人可以話俾我知有咩解救o既方法? Check耳水不平衡係咪要睇耳o既專科呢? 救命呀…救o下我啦…好暈呀我!

講番d高興d o既o野先…剛收到消息, 我近年最喜歡o既古裝劇“再生緣”終於出vcd/dvd喇…hoho, 未睇過o既朋友記住唔好錯過 (就算你幾咁唔buy葉璇都好)…芒姐極力推介啊!



2005-6-14(wed) 再生緣




2005-7-4(mon) 再生緣結局篇


近日收到讀者來信問我覺得咩電視劇會收得/唔收得? 咩因素最影響電視劇o既收視呢? 我諗係成個社會大氣候啦…即係早幾年經濟低迷, 太heavy o既劇集觀眾根本消化唔到 (雖然我無時無刻都不能接受太heavy o既劇集…我都係比較buy輕輕鬆鬆鄧梓鋒o個隻!)…咁o岩睇到以下呢篇文章, 係講番前十年香港電視劇o既trend…陳總果然係陳總…果然係有“腥屎”!

**************************************************

10年香港人
(Ming Pao Daily News 盧曼思 2007-01-14)

依家幾多點


「集體回憶」是近日熱爆詞彙,定義中應包括這個四字詞:歡樂今宵。今天四十出頭的香港人必然懂得唱: 「日頭猛做,到宜家輕鬆……」94 年10 月5 日,《歡樂今宵》播完第6613 集後與大家說「各位觀眾晚安」,從此壽終正寢。這個由無開台翌日起播足27 年的節目,是被無總經理陳志雲判死刑的。

無線今年四十「大壽」,結果煲呔的陳志雲決定讓《歡樂今宵》復活,新版的《歡樂今宵》年內推出,重新包裝的701 服務公司、蝦仔爹嗲、估幸運星遊戲等經典即將重現。鹹魚翻生難道不怕out?煲呔陳以一句「集體回憶」回應。

沒有《歡樂今宵》的10 年,無線炮製了什麼經典給香港人? 「男親女愛、戇夫成龍、金枝慾孽、妙手仁心……」陳志雲深明《歡樂今宵》重現只是為滿足港人的懷舊心理,實際卻是「汪明荃」: 「即是『名存實亡』,我講的是這四個字的發音,唔係話汪阿姐。」

名存實亡的還有無線的慣性收視,救亡之道是變變變,汪阿姐也要由1977 年《家變》中硬朗的洛琳,變成今天笑料連場的野蠻奶奶。十年起伏,無悟出一條發展硬道理:橋唔怕舊,最緊要受。

無線1967 年開台,其後由人稱六叔的電影大亨邵逸夫發揚光大。70、80 年代,港人放工放學火速回家,擔霸位也要用無線劇集淘飯,電視劇包括《狂潮》、《網中人》和壓軸的《歡樂今宵》。48 歲的陳志雲自稱也是撈電視汁長大的,政務主任出身的他,1994 年離開政府加入無線領導層,10 年間一躍成為六叔的「頭馬」。

自家製作未必最好

陳志雲堪稱無線近十年歷史的最強記憶體,哪齣賺哪齣蝕,筆筆入心入肉。他說,入無線那年正值有線電視開台,加上免費頻道如鳳凰衛視、衛星電視等加入戰團,無線慣性收視受到前所未有的挑戰。最要命是90 年代卡拉OK 風靡全港,人們晚上的節目由煲劇變成唱K;後來的互聯網又將年輕電視迷變成網民,電視機前似乎只剩下一班師奶阿伯。

這還未了,一直被無打得落花流水的亞洲電視,1999 年以《還珠格格》這套外購劇殺無一個措手不及,忠心的師奶阿伯粉絲紛紛轉台,還有平時甚少追劇的白領和學生哥。陳志雲記得,當年亞視搶走無不少收視,電視台內人心惶惶,他卻靠臨危學懂一招:自家製作未必最好。

此後,陳志雲要求定期採購優質外國劇集,但為保無原創的金漆招牌,規定外購劇一年不可播多過100集。6 年後,《大長今》終於報卻《還珠格格》一箭之仇,人人口中都是不屈的長今。其後的外購劇,如近期的《一公升眼淚》等雖然在收視有高回報,但卻敲響了本地製作質素下滑的警號。

不要重複10 年前橋段

無線進行大規模民意調查,得出結果是: 「不要再重複10 年前的橋段、獨沽一味講愛情;三角戀、家變的情節很老土。」陳志雲驚覺《京華春夢》的家嫂哀怨、《上海灘》的兩男一女情愛癡纏不能再翻炒。時代不同,如今即使師奶阿伯亦絕非文盲傻佬,更何況無線希望吸納更多專業人士擁躉,廣告收入才可望滾滾來,「觀眾要睇新。點變?就跟社會來變。」陳志雲說。

無氈無扇,神仙難變,於是無線作出決定: 劇集扭改革, 定下劇本三大方向: 第一, 除了愛情還要加入父子情、兄弟情、子女情,遂拍出《絕世好爸》、《甜酸爺爺》;第二,要吸引專業人士睇電視,把心一橫,將他們的故事拍出來製造共鳴,於是有《妙手仁心》的醫生故事、《壹號皇庭》的律師蒲吧,哪怕人人說無抄襲外國的《ER》和《L.A. Law》。《衝上雲宵》播出後,坊間更出現投考飛機師熱潮。

紀律部隊故事是永恒的大熱,80 年代的《新紮師兄》變成《學警雄心》,《烈火雄心》講消防員、《緝私群英》說海關,「我們只剩下入境處未拍。就快會拍啦,講販賣人口、證件真偽」。陳志雲說這是Reality Drama,把真實行業的經歷變成戲劇,照顧專業人士又為基層觀眾製造新鮮感。

「作得就作呀,什麼行業都有,不過作之餘都會做基本資料蒐集,例如制服模樣、行業術語、常見突發事件等以免穿崩。現在的觀眾好醒目的。」他說,希望藉這些劇集為港人提供新知識、新脈搏。

但《新紮師兄》和《學警雄心》明明是同一條橋、同一個故事框架,看得多也會厭吧? 「模式即使一樣,但每個行業故事不同、感情線有變、時代背景有異,不會悶的。」不變不變還須變,梁朝偉變成吳卓羲。

陳志雲的第三個劇本方向是緊貼社會,千萬別脫離群眾──經濟好轉保險業蓬勃,去年即拍《愛情全保》;樓市暢旺又馬上推出《樓住有情人》。近日股市牛氣天,正趕拍一套講述銀行大班的故事。今年是回歸10年,伙拍中央電視台拍攝60 集長劇《歲月風雲》,講的是3 兄弟分別在內地、香港、溫哥華的創業故事,當中穿插10 年來香港大事。

劇集要緊隨社會步伐,但為何昔日的《流氓大亨》和《大時代》中,萬梓良青筋暴現人、鄭少秋把自己的兒子掟落街,這些劇力萬鈞的情節卻買少見少? 「過去10 年,我們的確少了這類恩怨情仇故事,沉重的劇情要生得逢時,絕不宜在負面的社會氣候下出台。」他舉了一個反面教材:回歸前夕,郭晉安和鄧萃雯主演的《生死訟》,講述內地一宗冤案,港人回內地打官司遇上重重困難,播出前以為食正回歸風,但可能因為劇情太沉重,反而增加了港人對回歸的恐懼,收視只有24 點,慘淡收場。

橋最緊要受

「拍電視劇跟潮流,也要睇時勢。社會風氣好時,推出沉重的劇集,觀眾會覺得有氣勢;風氣差就不要火上加油,要播一家大細睇完開開心心的笑片,否則愈睇愈火滾,熄電視收場就慘。」10年間由無節目總監躍升至總經理,陳志雲悟出了劇集和社會之間, 存在一種逆向關係。

汲取教訓後,這10 年香港出現金融風暴、破產潮、SARS疫潮時,無線都刻意在黃金時段播放輕鬆小品,《皆大歡喜》、《十月初五的月光》,比比皆是。近期經濟轉好,陳志雲認為是時候讓大家族恩怨情仇、商業爭產的橋段出山,剛播完的《賭場風雲》便是一例,證明「橋最緊要受」。

《男親女愛》、《戇夫成龍》、《金枝慾孽》是10 年間三大最高收視劇集,同時締造流行文化。Miss Mo 的經典對白「乜都輸得,係信心唔輸得」,一時間人人掛在嘴邊,為經歷金融風暴的港人打氣;02 年的阿旺戇直率性,傻更更叫聲「老婆仔」,旋即成為破產潮中的清流;SARS 過後04 年出場的如妃娘娘和玉瑩小主爾虞我詐,折射出辦公室政治的陰暗面,剛從谷底走出來的香港人,為那句「跪安」感慨萬分。

陳志雲說,《金枝慾孽》原先的賣點並非寫實,而是嚴謹的佈景和對白,希望將昔日周星馳「飲杯茶食個包」的無厘頭古裝劇,改頭換面成具文學感的故事。去年播映的《匯通天下》,便特地在每集結尾加插歷史解說: 「銀是什麼意思?」、「清代的錢莊是什麼模樣?」每晚為觀眾提供歷史知多點。

收費電視災情請問陳國強

港人知識水平不斷提高,陳志雲說,巿民難再像80 年代般以煲劇作話題,睇電視要睇資訊。劇集的受歡迎程度今非昔比,於是減少製作成本高的60 集長劇,一般20集就大結局, 「拍長劇使錢多,唔work 會死人的」,除非遇上一流劇本,才會爽快去馬。

陳志雲最緊張收視,每天由專人給他匯報各個劇集前一晚收視點數,10 年來哪套收得、哪套不收他全部記在心中。既然對劇集收視率瞭如指掌,陳志雲親身上陣的《志雲飯局》成績又如何? 「講幾多點冇意思,這是收費電視節目。」志雲飯局似乎未能令一直虧蝕的無收費電視止血。流血如何嚴重,陳志雲請記者問大股東「殼王」陳國強,而非他或六叔。

後記:

六叔日日看都市閒情 最愛包青天


講無線,怎能不說六叔邵逸夫: 「哈哈,又是集體回憶?」陳志雲說,99 歲的六叔至今仍每天返無線,下午例牌在家看《都市閒情》, 「都市閒情的同事,個個都好惶恐」。

六叔並非事事管,但會不時提出意見,例如: 「可否拍類似Mr. Bean 的節目?」有一次,六叔在電視機前看到《酒店風雲》的華麗場景,即問陳志雲: 「這個景拍了幾多錢?」

那麼六叔最愛那一套劇集?陳志雲的答案爆大冷:「包青天。」不要忘記,93 年的包青天,是無向台灣華視購入的。

16 Comments:

Blogger Esaltato said...

唔夠血氣會成日暈暈地咁,飲d紅棗水啦^^"

4:00 下午  
Anonymous 匿名 said...

I totally agree with Monjeh that "Eternal Happiness" with Michelle Yip and Raymond Lam is a really good series! I can watch it over and over again!

4:04 下午  
Anonymous 匿名 said...

咁唔知距d紀律部隊故事拍埋入境処之後,仲有咩好拍呢?再由頭黎過?
啊順便講聲~我係睇帶銀公主嗰推介入黎呢度架。。依家會成日入黎睇!

5:40 下午  
Anonymous 匿名 said...

芒姐係咪貧血?既然醫生話可能係唔夠訓&壓力大,o甘你咪訓多d,唔好搞到自己壓力o甘大lor!哈哈!

“再生緣”簡直係我“賣飛佛”啦!我都要跟住芒姐極力推薦!!

好有“腥屎”o既陳志雲先生,孖住“唯我獨尊”o既樂小姐,搞到無綫人才流失得越來越嚴重。

原來六叔鍾意睇《都市閒情》,真係估唔到!

9:26 下午  
Anonymous 匿名 said...

我都係20歲打後先有耳水不平衡, 耳水不平衡只係一個癥狀, 並唔係一種病, 所以係無得醫架! 有好多原因都可以導致耳水不平衡, 例如唔夠訓, 耳仔發炎, 鼻塞, 喉嚨發炎(因為耳鼻喉相通, 是但一樣出事, 都有可能導致耳水不平衡), 玩完機動遊戲, 或者食o左某一種藥後出現副作用等等!

我搭飛機就無事, 唔夠訓搭船(尤其去長洲)就實會暈, 試過由九龍搭新巴入數碼港暈到嘔(九巴會好d, 城巴新巴就好易暈, 所以我過海盡可能會搭地鐵或九巴o既隧巴, 城巴新巴就可免則免)!

我諗你係唔夠訓居多! 如果經常無緣無故頭暈, 醫生一定會提議你照o下個腦, 我相信你個醫生係追溯到你頭暈o既原因(例如唔夠訓), 如果佢覺得有問題, 實會叫你照腦, 所以你都不必太擔心!

有時吸收太多咖啡因(例如一日裡面飲左好多茶, 又飲咖啡, 又飲可樂, 又食朱古力)都會頭暈頭痛, 當然有好多人一日狂隊咖啡都無事, 不過體質o既野因人而異, 總之自己要小心飲食, 休息定時啦!

11:32 下午  
Anonymous 匿名 said...

你叫'陳總',好有朱樂言的風範:p

12:27 上午  
Anonymous 匿名 said...

我媽媽都有耳水唔平衡的,通常她去看醫生,咁食下藥就冇事,耐唔耐都會出現的,
你會否最近真的太粗勞,同有壓力呀,你做多d運動啦,會唔會冇乜運動呀,依家天氣又成日轉黎轉去,好易會"zip"親呀,同埋食多d有野啦,有益野喎,補番下啦...
我自己都有貧血的,但係就好輕微的,踎得起身有時都會黑晒咁,如果可以的話去check下有冇貧血,take care呀...

9:05 上午  
Anonymous 匿名 said...

『同埋我覺得有o左都無咁慘, 起碼生o左出o黎就無事』<-- 其實過左第四個月, 踏入第五個月之後, 就唔會再有害喜現象!

4:21 下午  
Anonymous 匿名 said...

我有個朋友又係成日都見暈, 睇左好多次醫生, 去到耳鼻喉專科先發現係"耳石移位". 您或者可以查下係咪呢個原因... ^^

4:47 下午  
Anonymous 匿名 said...

前面好多人已經講左喇,你可能氣唔夠,或者肝火太盛
最好唔好咁夜訓,放開心情,盡量少d吹風,
你有冇胃口?如果冇既話可能脾胃虛弱引致頭暈,咁就要補下脾胃先
不過最好都係好睇睇醫生睇下咩野事
如果係無特別野就調理下身體

1:05 上午  
Anonymous 匿名 said...

A person can feel dizzy when the shoulders' muscle are tighten or tensed (pressure added to the nerves). Massage theraphy or pain relieving rub can help relax the muscle and ease the muscle pain. Hope this help!

6:44 上午  
Blogger 芒姐 said...

Dolphine, van, 淚, 泰美, 匿名, ++, Esaltato & 所有關心芒姐病情的朋友:

多謝你o地o既慰問同埋提供o既資料...我o既病情都好反覆o下, 有幾日又好d, 但係禮拜六去睇草蜢演唱會o個日真係wing到我呀!

今日同老細"傾完偈"又wing番...我諗我都知咩事o架喇!

壓力大, 唔夠瞓, 少運動, 全部中晒...我懷疑我感親o下添...呢兩日勁胃氣漲, 個肚直頭好似解剖外星人咁漲, 但係全部都係氣o黎o架! 尋晚仲頂到我瞓唔著...依家已經唔係我唔瞓, 而係想瞓都瞓唔著呀...好慘! 一定係我個"夜鬼"多年的報應!

7:40 下午  
Blogger 芒姐 said...

淚,

我睇報紙都有聽過"耳石移位"呀...我覺得我都有可能係...你個friend有無好醫生介紹呀?

7:41 下午  
Blogger 芒姐 said...

匿名,

re『同埋我覺得有o左都無咁慘, 起碼生o左出o黎就無事』<-- 其實過左第四個月, 踏入第五個月之後, 就唔會再有害喜現象!

...我都係講笑o者...有o左都唔好話唔大鑊呀?!

7:42 下午  
Blogger 芒姐 said...

++ & bc,

“再生緣”的確係超好睇...連我呢d唔鍾意睇古裝o既人都激讚呀!

7:43 下午  
Blogger 芒姐 said...

藍莓,

多謝你支持呀!

7:43 下午  

發佈留言

<< Home