2007年6月8日星期五

6-8(fri) 八十年代電視風雲錄

尋日睇蘋果見到由資深傳媒人蕭若元講番八十年代電視風雲錄…最鍾意睇呢d電視史, 仲有提到我最喜愛的“iq成熟時”添, 佢o個時唔係用o黎打“荳芽夢”o既咩? 仲有“大地恩情”我都好buy o架!


http://appledaily.atnext.com/template/apple/art_main.cfm?iss_id=20070607&sec_id=462&subsec_id=830&art_id=7185113


細 台 難 打 持 久 戰
元 憶 錄 : 麗 的 游 擊 隊 三 斬 無 綫


蕭 若 元 , 本 地 資 深 全 能 製 作 人 , 曾 擔 任 電 視 台 新 聞 報 道 員 、 編 劇 、 監 製 , 又 為 網 上 香 港 人 民 廣 播 電 台 創 辦 人 、 專 欄 作 家 及 時 事 評 論 員 。 蕭 氏 於 70 年 代 起 活 躍 於 傳 媒 行 業 , 曾 任 職 麗 的 電 視 , 製 作 過 無 數 經 典 電 視 劇 包 括 《 天 蠶 變 》 、 《 天 龍 訣 》 和 《 大 地 恩 情 》 等 , 亦 曾 編 劇 及 監 製 《 省 港 旗 兵 》 、 《 o靚 妹 仔 》 和 《 法 內 情 》 等 電 影 系 列 。

我 創 作 過 的 電 視 劇 超 過 800 集 , 鑽 研 出 拍 攝 長 篇 電 視 劇 的 三 大 元 素 : 第 一 是 人 物 、 第 二 是 人 物 、 第 三 都 是 人 物 , 因 為 長 篇 電 視 劇 的 核 心 , 全 靠 人 物 塑 造 及 維 繫 。

我 有 很 多 徒 弟 已 過 檔 無 綫, 例 如 現 時 任 職 監 製 的 劉 家 豪 、 徐 正 康 和 王 心 慰 。 劉 家 豪 監 製 的 長 劇 《 溏 心 風 暴 》 , 爆 出 李 司 棋 和 關 菊 英 , 成 功 原 因 是 他 塑 造 了 可 愛 的 人 物 , 勝 敗 關 鍵 也 是 在 於 人 物 。 長 篇 電 視 劇 永 遠 靠 人 物 帶 動 故 事 , 演 員 演 得 好 , 可 以 遮 掩 劇 情 瑕 疵 , 觀 眾 喜 愛 那 位 人 物 , 便 會 一 直 追 看 , 以 前 的 電 視 劇 動 輒 100 集 , 大 家 會 對 劇 中 人 物 很 熟 識 , 最 後 角 色 的 喜 怒 哀 樂 , 也 帶 動 了 大 家 的 情 緒 , 就 是 這 樣 簡 單 。


(80 年 《 大 地 恩 情 》 - 由 老 戲 骨 董 驃 領 軍 的 《 大 地 恩 情 》 , 打 破 無 綫 的 慣 性 收 視 , 打 勝 了 漂 亮 的 一 仗 。)
[芒按: oh! 上等親家啊!!!]


無 綫 一 味 互 [界刂]劇

可 惜 現 在 已 沒 有 多 少 人 懂 得 拍 長 篇 電 視 劇 , 所 以 集 數 不 長 , 年 前 無 綫 長 劇 《 創 世 紀 》 已 斬 件 拍 攝 , 拍 長 篇 電 視 劇 已 是 失 傳 絕 學 , 近 年 無 綫 基 本 上 只 會 拍 一 種 劇 ─ ─ 互 [界刂] 劇 。

無 綫 一 齣 劇 開 出 來 , 約 有 三 對 人 物 拍 拖 , 他 們 掟 煲 後 , 總 是 你 [界刂] 我 那 個 , 我 又 [界刂] 你 那 個 , 全 部 互 相 [界刂] 過 之 後 , 戲 就 完 了 。 這 10 年 無 綫 走 上 這 條 路 , 寫 這 些 愛 情 劇 都 不 好 看 , 逐 個 逐 個 去 , 人 物 不 深 情 , 我 不 很 喜 歡 這 樣 , 我 喜 歡 的 是 將 長 篇 劇 內 的 人 物 感 情 由 頭 寫 到 尾 , 不 需 要 [界刂] 完 A 又 [界刂] B , [界刂] 完 B 又 [界刂] C , 每 一 套 劇 都 一 樣 。

現 在 無 綫 的 劇 集 和 亞 洲 區 其 他 地 方 相 比 已 經 落 後 , 逐 漸 失 去 海 外 市 場 , 近 期 許 多 人 都 提 起 亞 視 易 主 後 會 爆 發 兩 台 電 視 大 戰 。 事 實 上 , 過 往 我 效 力 麗 的 時 期 , 也 經 歷 過 三 次 電 視 大 戰 的 局 面 。 三 年 三 次 , 只 可 惜 麗 的 始 終 未 能 乘 勝 追 擊 。


(無 綫 劇 《 隨 時 候 命 》 是 典 型 的 「 互 [界刂] 劇 」 , 三 對 男 女 之 間 , 有 暗 戀 、 相 戀 、 三 角 戀 , 予 人 用 情 不 專 的 感 覺 。)

《 天 蠶 變 》 改 寫 歷 史

當 年 無 綫 曾 經 三 次 腰 斬 節 目 。 第 一 次 是 79 年 麗 的 播 出 《 天 蠶 變 》 , 那 時 候 所 有 武 俠 劇 都 改 編 自 金 庸 和 古 龍 小 說 , 但 我 自 創 了 《 天 》 劇 , 更 主 張 把 劇 集 安 排 在 8 時 至 9 時 播 映 , 打 無 綫 同 時 段 播 映 的 單 元 節 目 , 包 括 處 境 劇 和 歌 星 騷 之 類 , 結 果 那 些 單 元 節 目 不 堪 一 擊 , 兩 周 下 來 , 無 綫 腰 斬 全 線 單 元 節 目 , 即 時 製 作 《 楚 留 香 》 救 亡 。

第 二 次 是 80 年 , 麗 的 《 大 地 恩 情 》 在 7 時 至 8 時 播 出 , 跟 無 綫 長 劇 《 輪 流 傳 》 打 對 台 , 最 終 無 綫 腰 斬 《 輪 》 劇 , 推 出 《 千 王 之 王 》 ; 81 年 , 《 IQ 成 熟 時 》 在 8 時 至 9 時 打 正 無 《 龍 虎 雙 霸 天 》 , 無 綫也 再 次 腰 斬 劇 集 。

其 實 81 年 時 , 我 們 曾 以 一 連 串 中 篇 劇 打 無 綫 , 有 《 浴 血 太 平 山 》 、 《 太 極 張 三 豐 》 系 列 , 青 春 劇 有 《 IQ 成 熟 時 》 、 《 甜 甜 廿 四 味 》 和 《 對 對 糊 》 等 , 當 時 我 、 麥 當 雄 和 李 兆 熊 合 作 , 大 家 離 開 麗 的 後 , 仍 有 一 班 編 劇 班 底 繼 續 創 作 電 視 劇 , 有 段 時 期 , 他 們 創 作 《 秦 始 皇 》 和 《 武 則 天 》 等 大 型 歷 史 劇 , 一 樣 打 到 無 綫 暈 陀 陀 ; 直 至 林 百 欣 時 代 , 亞 視 拍 了 《 我 和 殭 屍 有 個 約 會 》 倒 算 成 績 不 錯 , 封 小 平 時 代 也 製 作 了 反 應 不 俗 的 《 百 萬 富 翁 》 。

不 過 無 綫 收 視 比 麗 的 亞 視 好 , 也 有 不 少 原 因 , 譬 如 無 綫 發 射 站 的 設 施 較 佳 , 以 及 年 紀 大 的 觀 眾 不 接 受 改 變 , 一 旦 看 慣 某 電 視 台 熟 識 的 人 , 就 不 看 其 他 藝 人 。 有 一 年 , 無 綫 發 射 站 出 現 故 障 , 電 視 畫 面 出 現 10 分 鐘 雪 花 , 在 那 10 分 鐘 內 , 竟 然 都 有 百 分 之 55 收 視 率 , 足 以 證 明 觀 眾 寧 看 雪 花 也 不 轉 台 。


( 81 年 《 IQ 成 熟 時 》 -麗 的 大 膽 起 用 了 當 時 的 著 名 DJ 鍾 保 羅 及 鄧 靄 霖 做 主 角 , 招 攬 年 輕 觀 眾 。)

兩 地 聯 手 打 硬 仗

麗 的 亞 視 每 次 展 開 電 視 大 戰 , 都 不 能 承 接 下 去 , 原 因 是 香 港 人 最 愛 看 本 地 製 作 , 但 本 地 市 場 不 夠 大 , 以 這 麼 細 小 的 市 場 支 持 大 量 的 製 作 , 其 實 是 做 不 來 的 , 所 以 這 場 仗 打 至 中 途 , 往 往 會 不 夠 錢 又 不 夠 人 才 。

現 在 過 亞 視 的 這 班 人 並 非 製 作 節 目 出 身 , 搞 行 政 的 較 多 。 最 後 成 敗 , 只 會 視 乎 節 目 好 看 與 否 , 但 亞 視 有 沒 有 製 作 人 才 ? 質 素 比 當 年 差 得 遠 了 。 以 前 麗 的 有 人 才 也 未 能 反 敗 為 勝 , 故 要 打 敗 無 綫 是 極 困 難 的 事 , 但 不 能 笑 人 打 不 成 , 而 且 也 不 是 全 無 可 能 , 如 果 要 成 功 , 一 定 要 有 革 命 性 思 維 。 我 猜 亞 視 今 次 都 會 動 用 很 大 的 人 力 物 力 , 但 做 好 不 容 易 , 必 須 要 有 很 大 的 魄 力 , 我 認 為 亞 視 一 定 要 與 內 地 作 出 有 創 作 性 結 合 , 同 時 使 用 中 、 港 市 場 , 以 及 同 時 利 用 內 地 廉 價 製 作 成 本 , 否 則 難 有 生 路 。 “

第 一 話 : 電 視 大 戰
口 述 : 蕭 若 元
筆 錄 : 朱 倬 誼

**************************************************************

既然懷開舊, 講埋呢個早前睇到o既非常懷念系列: 星之童年…其實呢個site都出現o左好多, 我好多年前都睇過, 又耐唔史都有人send o黎俾我睇o下…一個幾精彩o既懷舊網頁! 認明星o既童年照…幾好玩喎!!! 其實又好似以前已經入過去, 但今次再玩多次, 依然幾有趣!

男子組其實大部份都認得…女子組就, 其實都幾易認…佘佘好似, 郭少芸好似, 邵美琪好似, 蘇玉華都好似…kary都好似…因為真係好少見d細路咁醜樣 (sorry, 雖然我ok buy佢o既, 不過呢個係事實), 彭羚又係少有的醜樣…仲有, 嘩! 關心妍同容祖兒都好恐怖呀…你話佢o地無整過, 我打死都唔信!

喂, 原來何韻詩細個都幾靚女喎…阿向海嵐細個都ok呀, 無咁鞋揪…點解依家會變成咁?!

傅明憲就直頭變o左第二個樣, 蔡少芬都好唔似!

郭藹明o個張佢當年當選港姐“香港電視”有登過, 我當時雖然覺得佢大個o左唔多靚 (後來愈o黎愈發覺佢好kum睇…依家我覺得佢好靚添), 但佢細個真係幾靚女!



仲有呢段片都好經典, 係1991年亞視《還我今生》裡面有唐寧 (江麗娜), 李泳漢同李泳豪 o既片段, 同劇仲有莉姨米雪添…基本上佢o地幾個個樣都無咩點變, 係大個o左好多囉…直頭係睇住佢o地大呀! 其實無綫應該搵佢o地呢d童星一齊開套戲呀, 反正佢o地依家全部都仲o係度, 十幾年後對比番都幾得意呀! 不過李氏孖仔又係慘o既, 細個時套套劇都做主角 (至少係主角的童年)…依家就變成茄喱啡! 相比起佢o地, 唐寧o既際遇到算係咁o架喇!

睇個簡介原來套劇o既女主角係蔡曉儀…oh, 真係差d唔記得o左佢! 佢當年真係亞視好紅o既花旦…好多套劇都係佢做主角!

27 Comments:

Anonymous 匿名 said...

我諗一係蕭生記錯,或者蘋果記者寫錯。根據Wikipedia, "IQ成熟時"0係1981年6月1日首播,當時應該係對無記既"他的一生"或"烽火飛花"(唔知播映時間, 所以唔知邊一齣)、同"荳芽夢"(6月8日首播),而"龍虎雙霸天"0係同年3月16日首播, 20集, 當時麗的用"少年黃飛鴻"或"浴血太平山"(同樣唔知播映時間, 所以唔知邊一齣)打佢, 所以"IQ成熟時"一定無可能打倒"龍虎雙霸天"。

不過我聽過"龍虎雙霸天"真係有"腰斬", 最後幾集改左係週末播, 而根據鄧靄霖同鄧慧詩早前既蘋果訪問,"IQ成熟時"首周收視有超過五成收視,可能蕭生將呢兩件威水史撈埋一齊, 如果唔係就係蘋果記者寫錯。

1:16 下午  
Anonymous 匿名 said...

應該係對"他的一生", 我好肯定"他的一生"係"奉告"之後播, 即第一線劇, 如果我冇記錯的話, "烽火飛花"應該係第二線劇, 芒姐可唔可以幫我地向adam鄭求證一下?

"龍虎雙霸天"就真係唔記得, 可能屋企當時都係睇緊麗的卦?! 因為我有印象睇過"浴血太平山"。

2:42 下午  
Anonymous 匿名 said...

我想問一條比較擦邊的問題,

我呢排勁追溏心,跟我媽說李司棋好正
點知她話:有幾好啊,點都比不上鄧碧雲的威勢吧~

我想知邊個是鄧碧雲,甚麼年代的? 她是否很勁? 真的勁過大契很多? 謝解答.

(sorry,我二十歲未夠,完全沒聽過她的名字)

10:43 下午  
Anonymous 匿名 said...

Hi 亞芒,
我真係唔知乜 "野龍虎雙霸天" Wo, 我當年係成個人迷哂落去 "IQ成熟時" 道, 不過al佛講果套 "他的一生" 我又識WO, 係好鬼好睇果套 "春天後母心" ge劉雪華丫嗎, 我亞媽朝早睇 "第4代" 都話認得佢Wo, 仲覺得好好睇添, 麗的D劇確實有一手, 不過話時話, 劉雪華個樣真係未曾少女過Wo, 我印像中凈係見佢梳過類似 "朱仔" 個髮形, 我一向都以為佢係汪明荃果代ge, 但原來佢同莊靜而一樣大架....死未....

另外你又話亞視會重拍經典劇ge, 係唔係 "IQ成熟時" 呀?

11:01 下午  
Anonymous 匿名 said...

http://tvcity.tvb.com/drama/the_green_grass_of_home/frontpage/index.html
Oral 黎 and 唐詩詠 again

2:58 上午  
Anonymous 匿名 said...

"另外你又話亞視會重拍經典劇ge"
三兜主, it will be-《鱷魚淚》
鱷魚淚 was the 高票當選「亞視半世紀的精彩之最受歡迎劇集」

7:55 上午  
Anonymous 匿名 said...

芒姐

"還我今生"? 好似未聽過? 你係咪referring to 亞視的"還看今朝"呀? 我記得我成家人都好鐘意架, 由文革一直到現代.好記得男女主角係萬子良,吳啟華,戚美珍同翁虹.吳啟華個角色做做下好似癲左咁變左大奸角, 四個人感情大兜亂, 仲要結局兩個男ge都死晒.當時都幾震憾,竟然個ending 會sad 到咁.我覺得呢套劇雖然灑狗血位都幾多, 不過都算亞視一套好經典的劇集, 唔知芒姐記唔記得呢?

又,to 匿名
鄧碧雲即係"季節"個"媽打"呀, 你google search 一下就會搵到好多佢的資料喇
see:http://zh.wikipedia.org/wiki/%E9%84%A7%E7%A2%A7%E9%9B%B2同埋 http://hk.geocities.com/mother_325/

我係桃桃 

11:00 上午  
Anonymous 匿名 said...

SORRY, "還看今朝"係黃日華唔係萬子良, 發左神經添, 唔好意思

我係桃桃

11:06 上午  
Blogger 芒姐 said...

Crystal,

好明顯你係太掛住萬子哥...真係忍唔住要大喊一聲: "so what!!!!!!!!!!!!!"

其實我都無聽過"還我今生"...可能正如你所說, 係"還看今朝"o係大陸o既名!

"還看今朝"我當然記得啦...o個時都好hit o下, 因為食正六四之後個勢, 我阿爸阿媽好鍾意睇, 我都有睇o下o既, 但你知啦, 太heavy的劇集我不太喜歡...仲好記得籮記首主題曲, 佢做親亞視show都唱!

米雪個感覺好"江青"添! 好似仲o係呢套劇見到老o左一截o既莊靜而 (唔sure!), 仲有剛出道清純的伍姑娘...好似就係俾大奸個吳啟華騙財騙色...吳啟華做奸角又真係有一手, 之後去番無線轉型做斯文小生其實o徙o左啦...又唔o岩佢個戲路!

翁虹小姐最終好似跛o左添呀...實在太heavy的一套劇, 不過係拍得好好!

11:20 上午  
Blogger 芒姐 said...

三兜主& 匿名,

係呀, 正如匿名所講, 係"鱷魚淚"當選o左...不過亞視成日開空頭支票, 唔知係咪真係拍得成呢?

劉雪華...細個睇亞視的重播劇, 都成日見到佢呀...唔係呀, 我又覺得佢有少女過喎...仲幾靚女添...

11:23 上午  
Blogger 芒姐 said...

匿名,

oh...又係佢o地...真係天生一對!

o個套"緣來自有機"...都真係一套幾"另類"o既戲喎...居然o係黃金時段講環保!

11:24 上午  
Blogger 芒姐 said...

匿名,

桃桃o個d site應該已經答o左你, 鄧碧雲係粵語片年代 (50-60年代)已經好紅o既花旦, 又有萬能旦后之稱...可惜依家深夜已經無粵語片做, 唔係你得閒可以留意o下!

鄧碧雲o係八十年代的經典倫理劇季節做"媽打"一角深入民心...感覺可能仲勁過大契...同埋不嬲d人都話"溏心"個故事係抄"季節"o架嘛!

11:29 上午  
Blogger 芒姐 said...

匿名,

可惜我唔識adam鄭, 又唔識貽興王, 無得幫你求證添...或者我幫你問o下謎女郎啦...可惜佢淨係識轉圈, 所以都係解答唔到...一切, 仍然係一個謎...

11:31 上午  
Blogger 芒姐 said...

al佛,

係啦...用青春劇"iq成熟時"打呢d咩"龍虎雙霸天"(其實係咩劇種?), 好似不太make sense咁...

11:33 上午  
Anonymous 匿名 said...

芒姐

哈哈, 係呀, 係有莊靜而呀, 我記得係個花心女子, 仲玩自殺來睇"邊個男友對佢最好", 好似純品的吳啟華鐘意左佢不過後來因為莊靜而唔小心聽到伍詠薇臨死哭訴的錄音帶質問吳啟華, 佢一時失控就將莊靜而毀容...跟住就開始越來越癲同越來越奸.

翁虹唔記得乜事跛左之後就好憎黃日華同自己家姐戚美珍(佢兩個結左婚),後來戚美珍生CANCER 黃日華求翁虹捐骨髓, 翁虹話如果佢肯跳樓就捐,黃日華就二話不說跳左落去(好似三OR 四樓), 跟住黃醒返自己都跛跛地, 翁虹就喊晒咁話自己已經捐左俾家姐...真係超級灑狗血的劇情

哈哈哈, 諗唔到我記D劇情記得咁清楚...

我係桃桃

12:27 下午  
Anonymous 匿名 said...

二樓人兄係正確的
81年5月11日
他的一生 19:05
烽火飛花 20:30

"龍虎雙霸天" 係被 "少年黃飛鴻" 打殘
兩套都係20:30pm播, ATV在21:30播"浴血太平山"
http://www.wongwanchoi.net/series/boss.htm

"IQ成熟時"係2130時段播的,
TVB當時2130播歡樂今宵,1905就播"荳芽夢"

3:06 下午  
Anonymous 匿名 said...

"還我今生"係海外發行時用既劇名.
套劇在香港ATV播時係叫"本是同根"
男女主角係江華和蔡曉儀, 還有呂頌賢..等等...賈思樂唱主題曲.

Link 1:
http://www.jackielui.com/servlet/OpenBlock?Template=ShowDramaContent&DramaID=32
Link 2:
http://hk.myblog.yahoo.com/jw!8gBv8oyeGRmnu1hLkIjc_NDcddg-/article?mid=43

3:14 下午  
Anonymous 匿名 said...

D連結有問題...再post過

Link 1

Link 2

3:16 下午  
Anonymous 匿名 said...

但我記得係食緊晚飯至食完晚飯HEA緊之間0既時間睇"IQ成熟時", 睇"IQ成熟時"時我通常都食緊生果或0係梳化HEA緊, 但播"歡樂今宵"時我就做緊功課(我係一面睇電視一面做功課的), 同埋一定唔會撞"歡樂今宵"架喎, 因為我晚晚都會睇"歡樂今宵", 但我亦有睇"IQ成熟時"(但當時屋企仲未有錄影機架喎)... 噢, 果然係一個謎!!

3:49 下午  
Anonymous 匿名 said...

ATV在21:30播"浴血太平山", 咁咪即係撞EYT? 冇理由架? 我真係晚晚都有睇EYT架喎, 咁我究竟0係邊度睇過"浴血太平山"呢? 我真係有印象睇過喎, 除左劉志榮, 仲有顧紀筠架嘛... 哎呀, 太亂呀, 返屋企問下阿媽先...

3:59 下午  
Anonymous 匿名 said...

大碧姐又真係好似德高望重過司棋姐少少喎, 不過唔同年代都會有唔同嘅icon, 好難咁比較嘅... 除左"季節", 大碧姐亦有份做"家變"、"網中人"同"京華春夢", 不過生於80年代嘅人應該冇乜點睇過, 翡翠台已經唔會再重播呢d經典劇, 除非你睇tvb個收費經典台, 或者買vcd啦!

5:13 下午  
Blogger 芒姐 said...

Kin,

咁又係, 唔同年代, 好難比o既...

"季節"好似前幾年有重播過, "京華春夢"都好似大約2000年重播過...

5:16 下午  
Blogger 芒姐 said...

rtv2atv&匿名,

我check番之前個"iq成熟時"個post:

http://hejnom.blogspot.com/2007_04_07_archive.html

有張poster係當年o係舊雜誌影低o既..."iq成熟時"應該係7:00播, 不過之後有無調時間就唔知喇...一般青春劇我諗通常唔會放太夜o既...

5:19 下午  
Blogger 芒姐 said...

rtv2atv,

多謝你的資料..."本是同根"...都係無聽過添...

5:21 下午  
Blogger 芒姐 said...

Crystal,

oh...你實在太鍾意呢套劇喇!

5:22 下午  
Anonymous 匿名 said...

芒姐, 匿名:

你哋兩個o岩呀, "IQ成熟時"係在19:00播...好明顯我在搜集資料時出現錯誤.

本人現在懷疑我有的舊報紙電視時間表上出現了錯誤。
以下係摘至華僑日報時間表:

1-5集 6月1-5日 21:30-22:25
06-10集 08-12日 19:30-20:30 <--- 呢個好明顯係印錯
11-15集 15-19日 19:00-20:00
16-20集 22-26日 19:00-20:00
21-25集 29-7月3日 19:00-20:00

數下數下套劇係有25集....但其實只有20集.
"再會太平山"係接"IQ成熟時"檔, 81年7月6日19:00首播

所以時間表肯定出錯, 至於點錯法我就要查清楚。"IQ成熟時"極有可能係6月8日首播,唔係6月1日, 等我解開個謎再復番大家.

"浴血太平山"就肯定係21:30播, 冇改過時間.

"本是同根"我也冇聽過.

本人以前從不看RTV/ATV, 所以資料有錯一D都唔出奇 =P

5:04 上午  
Blogger sameena Khan said...

我已閱讀並查看您的博客後是非常豐富和漂亮,你做了這樣一個偉大的工作,我給你這10個數字為10,保持它繼續下去,希望你會做更多的努力工作,使知識性和趣味性發布這個博客。
http://www.biseresult.pk/

3:58 下午  

發佈留言

<< Home