2007年6月8日星期五

6-8(fri) 八十年代電視風雲錄

尋日睇蘋果見到由資深傳媒人蕭若元講番八十年代電視風雲錄…最鍾意睇呢d電視史, 仲有提到我最喜愛的“iq成熟時”添, 佢o個時唔係用o黎打“荳芽夢”o既咩? 仲有“大地恩情”我都好buy o架!


http://appledaily.atnext.com/template/apple/art_main.cfm?iss_id=20070607&sec_id=462&subsec_id=830&art_id=7185113


細 台 難 打 持 久 戰
元 憶 錄 : 麗 的 游 擊 隊 三 斬 無 綫


蕭 若 元 , 本 地 資 深 全 能 製 作 人 , 曾 擔 任 電 視 台 新 聞 報 道 員 、 編 劇 、 監 製 , 又 為 網 上 香 港 人 民 廣 播 電 台 創 辦 人 、 專 欄 作 家 及 時 事 評 論 員 。 蕭 氏 於 70 年 代 起 活 躍 於 傳 媒 行 業 , 曾 任 職 麗 的 電 視 , 製 作 過 無 數 經 典 電 視 劇 包 括 《 天 蠶 變 》 、 《 天 龍 訣 》 和 《 大 地 恩 情 》 等 , 亦 曾 編 劇 及 監 製 《 省 港 旗 兵 》 、 《 o靚 妹 仔 》 和 《 法 內 情 》 等 電 影 系 列 。

我 創 作 過 的 電 視 劇 超 過 800 集 , 鑽 研 出 拍 攝 長 篇 電 視 劇 的 三 大 元 素 : 第 一 是 人 物 、 第 二 是 人 物 、 第 三 都 是 人 物 , 因 為 長 篇 電 視 劇 的 核 心 , 全 靠 人 物 塑 造 及 維 繫 。

我 有 很 多 徒 弟 已 過 檔 無 綫, 例 如 現 時 任 職 監 製 的 劉 家 豪 、 徐 正 康 和 王 心 慰 。 劉 家 豪 監 製 的 長 劇 《 溏 心 風 暴 》 , 爆 出 李 司 棋 和 關 菊 英 , 成 功 原 因 是 他 塑 造 了 可 愛 的 人 物 , 勝 敗 關 鍵 也 是 在 於 人 物 。 長 篇 電 視 劇 永 遠 靠 人 物 帶 動 故 事 , 演 員 演 得 好 , 可 以 遮 掩 劇 情 瑕 疵 , 觀 眾 喜 愛 那 位 人 物 , 便 會 一 直 追 看 , 以 前 的 電 視 劇 動 輒 100 集 , 大 家 會 對 劇 中 人 物 很 熟 識 , 最 後 角 色 的 喜 怒 哀 樂 , 也 帶 動 了 大 家 的 情 緒 , 就 是 這 樣 簡 單 。


(80 年 《 大 地 恩 情 》 - 由 老 戲 骨 董 驃 領 軍 的 《 大 地 恩 情 》 , 打 破 無 綫 的 慣 性 收 視 , 打 勝 了 漂 亮 的 一 仗 。)
[芒按: oh! 上等親家啊!!!]


無 綫 一 味 互 [界刂]劇

可 惜 現 在 已 沒 有 多 少 人 懂 得 拍 長 篇 電 視 劇 , 所 以 集 數 不 長 , 年 前 無 綫 長 劇 《 創 世 紀 》 已 斬 件 拍 攝 , 拍 長 篇 電 視 劇 已 是 失 傳 絕 學 , 近 年 無 綫 基 本 上 只 會 拍 一 種 劇 ─ ─ 互 [界刂] 劇 。

無 綫 一 齣 劇 開 出 來 , 約 有 三 對 人 物 拍 拖 , 他 們 掟 煲 後 , 總 是 你 [界刂] 我 那 個 , 我 又 [界刂] 你 那 個 , 全 部 互 相 [界刂] 過 之 後 , 戲 就 完 了 。 這 10 年 無 綫 走 上 這 條 路 , 寫 這 些 愛 情 劇 都 不 好 看 , 逐 個 逐 個 去 , 人 物 不 深 情 , 我 不 很 喜 歡 這 樣 , 我 喜 歡 的 是 將 長 篇 劇 內 的 人 物 感 情 由 頭 寫 到 尾 , 不 需 要 [界刂] 完 A 又 [界刂] B , [界刂] 完 B 又 [界刂] C , 每 一 套 劇 都 一 樣 。

現 在 無 綫 的 劇 集 和 亞 洲 區 其 他 地 方 相 比 已 經 落 後 , 逐 漸 失 去 海 外 市 場 , 近 期 許 多 人 都 提 起 亞 視 易 主 後 會 爆 發 兩 台 電 視 大 戰 。 事 實 上 , 過 往 我 效 力 麗 的 時 期 , 也 經 歷 過 三 次 電 視 大 戰 的 局 面 。 三 年 三 次 , 只 可 惜 麗 的 始 終 未 能 乘 勝 追 擊 。


(無 綫 劇 《 隨 時 候 命 》 是 典 型 的 「 互 [界刂] 劇 」 , 三 對 男 女 之 間 , 有 暗 戀 、 相 戀 、 三 角 戀 , 予 人 用 情 不 專 的 感 覺 。)

《 天 蠶 變 》 改 寫 歷 史

當 年 無 綫 曾 經 三 次 腰 斬 節 目 。 第 一 次 是 79 年 麗 的 播 出 《 天 蠶 變 》 , 那 時 候 所 有 武 俠 劇 都 改 編 自 金 庸 和 古 龍 小 說 , 但 我 自 創 了 《 天 》 劇 , 更 主 張 把 劇 集 安 排 在 8 時 至 9 時 播 映 , 打 無 綫 同 時 段 播 映 的 單 元 節 目 , 包 括 處 境 劇 和 歌 星 騷 之 類 , 結 果 那 些 單 元 節 目 不 堪 一 擊 , 兩 周 下 來 , 無 綫 腰 斬 全 線 單 元 節 目 , 即 時 製 作 《 楚 留 香 》 救 亡 。

第 二 次 是 80 年 , 麗 的 《 大 地 恩 情 》 在 7 時 至 8 時 播 出 , 跟 無 綫 長 劇 《 輪 流 傳 》 打 對 台 , 最 終 無 綫 腰 斬 《 輪 》 劇 , 推 出 《 千 王 之 王 》 ; 81 年 , 《 IQ 成 熟 時 》 在 8 時 至 9 時 打 正 無 《 龍 虎 雙 霸 天 》 , 無 綫也 再 次 腰 斬 劇 集 。

其 實 81 年 時 , 我 們 曾 以 一 連 串 中 篇 劇 打 無 綫 , 有 《 浴 血 太 平 山 》 、 《 太 極 張 三 豐 》 系 列 , 青 春 劇 有 《 IQ 成 熟 時 》 、 《 甜 甜 廿 四 味 》 和 《 對 對 糊 》 等 , 當 時 我 、 麥 當 雄 和 李 兆 熊 合 作 , 大 家 離 開 麗 的 後 , 仍 有 一 班 編 劇 班 底 繼 續 創 作 電 視 劇 , 有 段 時 期 , 他 們 創 作 《 秦 始 皇 》 和 《 武 則 天 》 等 大 型 歷 史 劇 , 一 樣 打 到 無 綫 暈 陀 陀 ; 直 至 林 百 欣 時 代 , 亞 視 拍 了 《 我 和 殭 屍 有 個 約 會 》 倒 算 成 績 不 錯 , 封 小 平 時 代 也 製 作 了 反 應 不 俗 的 《 百 萬 富 翁 》 。

不 過 無 綫 收 視 比 麗 的 亞 視 好 , 也 有 不 少 原 因 , 譬 如 無 綫 發 射 站 的 設 施 較 佳 , 以 及 年 紀 大 的 觀 眾 不 接 受 改 變 , 一 旦 看 慣 某 電 視 台 熟 識 的 人 , 就 不 看 其 他 藝 人 。 有 一 年 , 無 綫 發 射 站 出 現 故 障 , 電 視 畫 面 出 現 10 分 鐘 雪 花 , 在 那 10 分 鐘 內 , 竟 然 都 有 百 分 之 55 收 視 率 , 足 以 證 明 觀 眾 寧 看 雪 花 也 不 轉 台 。


( 81 年 《 IQ 成 熟 時 》 -麗 的 大 膽 起 用 了 當 時 的 著 名 DJ 鍾 保 羅 及 鄧 靄 霖 做 主 角 , 招 攬 年 輕 觀 眾 。)

兩 地 聯 手 打 硬 仗

麗 的 亞 視 每 次 展 開 電 視 大 戰 , 都 不 能 承 接 下 去 , 原 因 是 香 港 人 最 愛 看 本 地 製 作 , 但 本 地 市 場 不 夠 大 , 以 這 麼 細 小 的 市 場 支 持 大 量 的 製 作 , 其 實 是 做 不 來 的 , 所 以 這 場 仗 打 至 中 途 , 往 往 會 不 夠 錢 又 不 夠 人 才 。

現 在 過 亞 視 的 這 班 人 並 非 製 作 節 目 出 身 , 搞 行 政 的 較 多 。 最 後 成 敗 , 只 會 視 乎 節 目 好 看 與 否 , 但 亞 視 有 沒 有 製 作 人 才 ? 質 素 比 當 年 差 得 遠 了 。 以 前 麗 的 有 人 才 也 未 能 反 敗 為 勝 , 故 要 打 敗 無 綫 是 極 困 難 的 事 , 但 不 能 笑 人 打 不 成 , 而 且 也 不 是 全 無 可 能 , 如 果 要 成 功 , 一 定 要 有 革 命 性 思 維 。 我 猜 亞 視 今 次 都 會 動 用 很 大 的 人 力 物 力 , 但 做 好 不 容 易 , 必 須 要 有 很 大 的 魄 力 , 我 認 為 亞 視 一 定 要 與 內 地 作 出 有 創 作 性 結 合 , 同 時 使 用 中 、 港 市 場 , 以 及 同 時 利 用 內 地 廉 價 製 作 成 本 , 否 則 難 有 生 路 。 “

第 一 話 : 電 視 大 戰
口 述 : 蕭 若 元
筆 錄 : 朱 倬 誼

**************************************************************

既然懷開舊, 講埋呢個早前睇到o既非常懷念系列: 星之童年…其實呢個site都出現o左好多, 我好多年前都睇過, 又耐唔史都有人send o黎俾我睇o下…一個幾精彩o既懷舊網頁! 認明星o既童年照…幾好玩喎!!! 其實又好似以前已經入過去, 但今次再玩多次, 依然幾有趣!

男子組其實大部份都認得…女子組就, 其實都幾易認…佘佘好似, 郭少芸好似, 邵美琪好似, 蘇玉華都好似…kary都好似…因為真係好少見d細路咁醜樣 (sorry, 雖然我ok buy佢o既, 不過呢個係事實), 彭羚又係少有的醜樣…仲有, 嘩! 關心妍同容祖兒都好恐怖呀…你話佢o地無整過, 我打死都唔信!

喂, 原來何韻詩細個都幾靚女喎…阿向海嵐細個都ok呀, 無咁鞋揪…點解依家會變成咁?!

傅明憲就直頭變o左第二個樣, 蔡少芬都好唔似!

郭藹明o個張佢當年當選港姐“香港電視”有登過, 我當時雖然覺得佢大個o左唔多靚 (後來愈o黎愈發覺佢好kum睇…依家我覺得佢好靚添), 但佢細個真係幾靚女!



仲有呢段片都好經典, 係1991年亞視《還我今生》裡面有唐寧 (江麗娜), 李泳漢同李泳豪 o既片段, 同劇仲有莉姨米雪添…基本上佢o地幾個個樣都無咩點變, 係大個o左好多囉…直頭係睇住佢o地大呀! 其實無綫應該搵佢o地呢d童星一齊開套戲呀, 反正佢o地依家全部都仲o係度, 十幾年後對比番都幾得意呀! 不過李氏孖仔又係慘o既, 細個時套套劇都做主角 (至少係主角的童年)…依家就變成茄喱啡! 相比起佢o地, 唐寧o既際遇到算係咁o架喇!

睇個簡介原來套劇o既女主角係蔡曉儀…oh, 真係差d唔記得o左佢! 佢當年真係亞視好紅o既花旦…好多套劇都係佢做主角!